The Binding of Isaac[]

Są to specjalne rozgrywki dodane w DLC Wrath of the Lamb, w których zawsze gramy Isaac'iem. Każde z nich ma ściśle ustalone reguły rozgrywki, których należy przestrzegać, np. trzeba pokonać ustalonego bossa z konkretnym przedmiotem, lub na konkretnych warunkach.

Ostrzeżenie: pominięcie celu przez pokój I AM ERROR! sprawi, że zadanie będzie niemożliwe do wykonania, dopóki nie zacznie się go ponownie.

Typy wyzwań[]

Twórcy gry przygotowali 10 wyzwań:

1. Dark Was the Night

Każdy poziom zaczynamy z klątwą ciemności - nie widzimy minimapy. Nasz cel to pokonanie Matki na The Depths, a nagrodą jest odblokowanie przedmiotu The Candle. Treasure Room'y są nadal spotykane.

2. 7 Years Bad Luck

Zaczynamy grę bez przedmiotu z ujemnym szczęściem. Na każdym poziomie jest szansa na otrzymanie losowej klątwy i nie pojawienie się Treasure Room'u. Nasz cel to pokonanie Matki, nagrodą jest odblokowanie bibelotu Lucky Toe.

Każdy poziom zaczynamy z klątwą labiryntu (poziomy są dwa razy większe), Treasure Room'y nadal są spotykane. Nasz cel - pokonanie Matki, nagroda - odblokowanie bibelotu Burnt Penny.

4. 9 Deaths

Zaczynamy z przedmiotem Dead Cat, Treasure Room'y nadal są spotykane. Nasz cel - pokonanie Matki, nagroda - odblokowanie przedmiotu Guppy's Tail

5. Lord of the Flies

Zaczynamy mając The Mulligan i Infestation, nie ma Treasure Room'ów. Nasz cel - Pokonanie Mom's Heart/ It Lives na The Womb, nagroda - odblokowanie bibelotu Fish Head.

6. The Doctor's Revenge

Zaczynamy mając Dr. Fetus i Doctor's Remote, nie ma Treasure Room'ów. Nasz cel - Pokonanie Mom's Heart/ It Lives, nagroda - odblokowanie przedmiotu Epic Fetus.

7. Meat 4 Ever

Zaczynamy mając 4 Cube of Meat, nie ma Treasure Room'ów. Nasz cel - pokonanie Mom's Heart/ It Lives, nagroda - odblokowanie przedmiotu Super SMB Fan.

8. Spider Boy

Zaczynamy mając Mutant Spider i Spider's Bite, nie ma Treasure Room'ów. Nasz cel - pokonanie Mom's Heart/ It Lives, nagroda - odblokowanie przedmiotu Spider But.

9. Isaac Was Good Today

Zaczynamy mając Holy Grail i The Halo, nie ma Treasure Room'ów. Nasz cel - Pokonanie Satan w Sheol, nagroda - odblokowanie bibelotu Counterfeit Penny.

10. The Purist

Zaczynamy nie mając przedmiotów, nie ma Treasure Room'ów. Nasz cel - pokonanie Isaac (boss) w Cathedral, nagroda - odblokowanie przedmiotu Daddy's Love. Ostatnie wyzwanie jest odblokowane po pokonaniu po raz pierwszy Isaac (boss).

Ciekawostka - Możliwe jest ukończenie wyzwań jako dowolna postać - gra ma buga, który polega na tym - po naciśnięciu Escape gracz wraca do menu gry, potem po wciśnięciu Spacji ponownie przechodzi do menu wyboru bohaterów. Teraz szybko wciskając kursory może wybrać sobie bohatera, którym chce ukończyć wyzwanie (trzeba to zrobić, zanim ekran przejdzie do planszy). Jednak po ponownym wciśnięciu spacji gracz i tak rozegra wyzwanie jako Isaac.

Rebirth[]

Wyzwania w grze charakteryzują się ściśle określonymi warunkami, które mają na celu utrudnienie przechodzenia ich. Możemy dostać na start wyjątkowe przedmioty lub klątwy. Większość z nich nie zawiera Treasure Roomów. Ukończenie niektórych wyzwań odblokuje nam wyjątkowe podnoszone, jakimi są runy a inne bardzo przydatne przedmioty.

Ogólna strategia[]

Większość wyzwań ma umiarkowany poziom trudności. Niektóre są proste i przypominają spacerek po parku (np. Slow Roll, The Host, Computer Savvy). Zdarzają się jednak niezwykle wymagające wyzwania (np. Solar System, Cat Got Your Tongue, The Family Man).

Każde z wyzwań ma ściśle określoną strategię. Niektóre rady są jednak uniwersalne.

  • Przez brak Treasure Room'ów ich funkcję przejmują Devil Rooms i Angel Rooms. Czasami jeden przedmiot z tych pomieszczeń może dać nam wygraną.
  • Monety i klucze stają się ważniejsze, ponieważ Sklepy także oferują skuteczne przedmioty. Bibeloty i przedmioty generujące monety umożliwiają kupowanie dużej liczby itemów.
    • Warto zapłacić 999 monet do Donation Machine aby odblokować Stop Watch - permanentną alternatywę dla Broken Watch, zawsze spowalniającą wrogów i ich pociski(W DLC afterbirth trzeba oberwać żeby efekt stop wahtcha zadziałał).
  • The Bible to najlepszy przedmiot na prawie wszystkie wyzwania, ponieważ tylko 4 kończą się dalej niż w The Womb. Item ten, jak wiadomo, natychmiast zabija Matkę i jej serce, co pozwala na bardzo szybkie ukończenie wyzwania.
  • Curse Rooms, do tej pory unikane przez niektórych graczy, stają się przydatne, ponieważ mogą przenieść do pokoi wymienionych w pierwszym punkcie. Ponadto rzadko zawierają przedmioty z Devil Room, takie jak The Pact, Pentagram. Brak jednego lub dwóch serc przez wejście do niego można szybko zrekompensować.
  • Dice Rooms mogą ułatwić (lub utrudnić) niektóre wyzwania, szczególnie jeśli pokój ten zawiera jedno lub sześć oczek.
  • The Candle oraz Red Candle sprawiają, że Isaac z zawiązanymi oczyma zyskuje nowe, odnawialne źródło ataku.

Ważne[]

  • Wyzwanie jest zaliczane poprzez dotknięcie złotego pucharu pojawiającego się po pokonaniu wymaganego bossa. Jeśli gracz wejdzie do włazu lub promienia światła i wygra walkę z ostatnimi bossami nie zaliczy wyzwania.
  • Wyzwania nie odblokowują nowych postaci

Lista wyzwań[]

Nazwa

Specyfikacja wyzwania

Cel

Odblokowany przez

Odblokowuje

1. Pitch Black
ISSAC-HEARTS
Curse of Darkness Curse of Darkness

Curse of the Unknown Curse of the Unknown

Item Pool Treasure Room TAK Item Pool Shop NIE

Boss Mom
Od początku
Achievement Rune of Hagalaz icon
Rune of Hagalaz
2. High Brow
ISSAC-HEARTS
Przedmioty startowe:

Collectible Number One icon Number One

Collectible E. Coli icon E. Coli

Collectible Butt Bombs icon Butt Bombs

Collectible Flush% 21 icon Flush!

Trinket Petrified Poop iconPetrified Poop

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

Boss Mom
Od początku
Achievement Rune of Jera icon
Rune of Jera
3. Head Trauma
ISSAC-HEARTS
Przedmioty startowe:

Collectible Tiny Planet iconTiny Planet

Collectible Soy Milk iconSoy Milk

Collectible The Small Rock icon The Small Rock

Collectible Iron Bar iconIron Bar

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

Boss Mom
Od początku
Achievement Rune of Ehwaz icon
Rune of Ehwaz
4. Darkness Falls
EVE-H
Przedmioty startowe:

Collectible Pentagram iconPentagram

Collectible Dead Bird iconDead Bird

Collectible Whore of Babylon iconWhore of Babylon

Collectible Razor Blade iconRazor Blade

Collectible Sacrificial Dagger iconSacrificial Dagger

Collectible Dark Matter icon Dark Matter

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

Boss Satan portrait
Odblokuj It Lives.
Achievement Rune of Dagaz icon
Rune of Dagaz
5. The Tank
Magdalene Hearts
Przedmioty startowe:

Collectible Infamy iconInfamy

Collectible Bucket of Lard iconBucket of Lard

Collectible Thunder Thighs iconThunder Thighs

Collectible Yum Heart iconYum Heart

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

Boss Mom
Odblokuj Magdalene
Achievement Rune of Ansuz icon
Rune of Ansuz
6. Solar System
ISSAC-HEARTS
BlindfoldedBlindfolded

Przedmioty startowe:

Collectible Distant Admiration iconDistant Admiration

Collectible Forever Alone iconForever Alone

Collectible Halo of Flies iconHalo of Flies

Collectible Transcendence iconTranscendence

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

Boss Mom's Heart

Odblokuj Transcendence.

Achievement Rune of Perthro icon
Rune of Perthro
7. Suicide King
Lazarus-Hearts
Przedmioty startowe:

Collectible Ipecac iconIpecac

Collectible Mr. Mega iconMr. Mega

Collectible My Reflection iconMy Reflection

1 losowa pigułka

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

Bc isaac
Odblokuj It Lives!
Achievement Suicide King icon
Suicide King
8. Cat Got Your Tongue
Issac-FullHearts
Przedmioty startowe:

Collectible Guppy% 27s Hair Ball iconGuppy's Hair Ball

Collectible Guppy% 27s Head iconGuppy's Head

Collectible Guppy% 27s Tail iconGuppy's Tail

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

Boss Mom
Transformacja w Guppy'ego
Achievement Rune of Algiz icon
Rune of Algiz
9. Demo Man
ISSAC-HEARTS
Przedmioty startowe:

Collectible Dr. Fetus iconDr. Fetus

Collectible Remote Detonator iconRemote Detonator

Trinket Match Stick iconMatch Stick

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

Boss Mom's Heart
Odblokuj Dr. Fetus
Achievement Chaos Card icon
The Chaos Card
10. Cursed!
Magdalene Hearts
Przedmioty startowe:

Collectible Blue Map iconBlue Map

Collectible The Compass iconThe Compass

Collectible Raw Liver icon Raw Liver

Collectible Treasure Map iconTreasure Map

Collectible Yum Heart iconYum Heart

Trinket Child% 27s Heart iconChild's Heart

Curse of the Cursed Curse of the Cursed

Item Pool Treasure RoomTAK Item Pool ShopTAK

Boss Mom
Odblokuj Magdalene
Achievement Credit Card icon
Credit Card
11. Glass Cannon
JUDAS HEARTS
Przedmioty startowe:

Collectible Epic Fetus iconEpic Fetus

Collectible Loki% 27s Horns iconLoki's Horns

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

Boss Satan portrait
Odblokuj Epic Fetus (Wyzwanie #19) oraz Loki's Horns
Achievement Rules Card icon
Rules Card
12. When Life Gives You Lemons
ISSAC-HEARTS
Przedmioty startowe:

Collectible 9 Volt icon9 Volt

Collectible Habit iconHabit

Collectible Lemon Mishap icon Lemon Mishap

1 pigułka Lemon Party

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

Boss Mom
Od początku
Achievement Card Against Humanity icon
A Card Against Humanity
13. Beans!
ISSAC-HEARTS
BlindfoldedBlindfolded

Przedmioty startowe:

Collectible 9 Volt icon 9 Volt

Collectible The Bean iconThe Bean

Collectible The Black Bean iconThe Black Bean

Collectible Butt Bombs iconButt Bombs

Collectible Pyro iconPyro

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

Boss Mom
Od początku
Achievement Burnt Penny icon
Burnt Penny
14. It's in the Cards
ISSAC-HEARTS
Przedmioty startowe:

Collectible 9 Volt icon9 Volt

Collectible The Battery iconThe Battery

Collectible Deck of Cards iconDeck of Cards

Collectible Starter Deck iconStarter Deck

Dodatkowo: 2 losowe karty tarota.

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

Boss Mom
Od początku
Achievement SMB Super Fan icon
SMB Super Fan
15. Slow Roll
ISSAC-HEARTS
Przedmioty startowe:

Collectible Cupid% 27s Arrow icon Cupid's Arrow

Collectible My Reflection icon My Reflection Collectible Polyphemus icon Polyphemus

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

Boss Mom
Od początku
Achievement Swallowed Penny icon
Swallowed Penny
16. Computer Savvy
ISSAC-HEARTS
Przedmioty startowe:

Collectible Spoon Bender iconSpoon Bender

Collectible Technology iconTechnology

Collectible Technology 2 iconTechnology 2

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

Boss Mom
Od początku
Achievement Robo-Baby 2.0 icon
Robo-Baby 2.0
17. Waka Waka
ISSAC-HEARTS
Przedmioty startowe:

Collectible Anti-Gravity iconAnti-Gravity

Collectible Strange Attractor iconStrange Attractor

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

Boss Mom
Od początku
Achievement Death% 27s Touch icon
Death's Touch
18. The Host
ISSAC-HEARTS
Przedmioty startowe:

Collectible The Mulligan iconThe Mulligan

Collectible Spiderbaby iconSpiderbaby

Trinket Tick iconTick

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

Boss Mom
Od początku
Achievement Technology .5 icon
Technology .5
19. The Family Man
ISSAC-HEARTS
BlindfoldedBlindfolded

Przedmioty startowe:

Collectible BFFS% 21 iconBFFS!

Collectible Brother Bobby iconBrother Bobby

Collectible Dad% 27s Key iconDad's Key

Collectible Rotten Baby iconRotten Baby

Collectible Sister Maggy iconSister Maggy

Item Pool Treasure RoomNIE Item Pool ShopTAK

175px-Bc isaac
Podnieś obydwie części klucza z aniołów w jednym runie.
Achievement Epic Fetus icon
Epic Fetus
20. Purist
ISSAC-HEARTS
Item Pool Treasure RoomNIE

Item Pool ShopTAK

Boss Mom's Heart
Zabij Matkę pierwszy raz
Achievement Rune of Berkano icon
Rune of Berkano
Dodane w AfterBirth21. XXXXXXXXL
ISSAC-HEARTS
Item Pool Treasure RoomTAK

Item Pool ShopTAK

Każde piętro jest rozmiarów XL piętra Stage Womb icon Womb.

Boss Mom's Heart
Achievement XXXXXXXXL iconPokonaj matkę Achievement Gold Heart icon Gold Heart
Dodane w AfterBirth 22. SPEED!
ISSAC-HEARTS
Item Pool Treasure RoomTAK

Item Pool ShopTAK

Wszystko jest przyśpieszone tak samo jak w przypadku użycia Collectible Broken Watch iconBroken Watch. Gdy licznik czasu gry osiągnie 16 minut, Isaac zaczyna otrzymywać obrażenia co 10 sekund.

Boss Mom's Heart
Achievement SPEED% 21 iconPokonaj matkę Achievement Get out of Jail Free Card iconGet out of Jail Free Card
Dodane w AfterBirth23.Blue Bomber
BLUE-HEARTS
BlindfoldedBlindfolded

Przedmioty startowe:

Collectible Brother Bobby iconBrother Bobby

Collectible Kamikaze% 21 iconKamikaze!

Collectible Pyromaniac iconPyromaniac

Collectible Mr. Mega icon Mr. Mega

Item Pool Treasure RoomNIE

Item Pool ShopTAK

Boss Satan portrait
Achievement Blue Bomber iconZniszcz 10 barwionych skał oraz pokonaj Serce Matki 11 razy. Achievement Gold Bomb icon Gold Bomb
Dlc a indicator24. PAY TO PLAY
ISSAC-HEARTS
Przedmioty startowe:

Collectible Money % 3D Power iconMoney = Power

Collectible Sack of Pennies iconSack of Pennies

Dodatkowo:

Na start otrzymujesz 50 monet.

Każde otwarcie drzwi kosztuje jedną monetę. Isaac upuszcza monetę za każdym razem gdy zostaje trafiony, i umiera gdy nie będzie miał monet.

175px-Bc isaac
Achievement PAY TO PLAY iconPokonaj Isaaca jako Cain i zniszcz 10 barwionych skał. Achievement 2 new pills icon2 new pills
Dlc a indicator 25. Have a Heart
Isaac - 1 HEART
Przedmioty startowe:

Collectible Charm of the Vampire iconCharm of the Vampire

Item Pool Treasure RoomTAK

Item Pool ShopTAK

Dodatkowe informacje:

Zamiast czerwonych serc wypadają Penny newmonety.

Boss Mom's Heart
Achievement Have a Heart iconPokonaj matkę Achievement 2 new pills icon2 new pills
Dlc a indicator26. I RULE!
ISSAC-HEARTS
Przedmioty startowe:

Collectible The Boomerang iconThe Boomerang

Collectible Key Piece 1 iconKey Piece 1

Collectible Key Piece 2 iconKey Piece 2

Collectible The Ladder iconThe Ladder

Collectible Mom% 27s Knife iconMom's Knife

Collectible Trinity Shield iconTrinity Shield

Item Pool Treasure RoomNIE

Item Pool ShopTAK

Boss Mega Satan ingame
Dodane w Afterbirth+/Usunietę w Repentance Pokonaj ??? lub The Lamb, a następnie pokonaj Szatana jako  Isaac.

Dodane w Repentance Pokonaj Mega Szatana i odblokuj Collectible The Negative iconThe Negative.

Achievement Poker Chip iconPoker Chip
Dlc a indicator27. BRAINS!
BLUE-HEARTS
BlindfoldedBlindfolded

Przedmioty startowe:

3xCollectible Bob% 27s Brain iconBob's Brain

Collectible Thunder Thighs icon Thunder Thighs

Item Pool Treasure RoomNIE

Item Pool ShopTAK

Transition BlueBaby
Achievement BRAINS% 21 icon Pokonaj Isaaca 5 razy Achievement Stud Finder iconStud Finder
Dlc a indicator28. PRIDE DAY!
ISSAC-HEARTS
Przedmioty startowe:

Collectible 3 Dollar Bill icon3 Dollar Bill

Collectible Rainbow Baby icon Rainbow Baby

Trinket Rainbow Worm iconRainbow Worm

Item Pool Treasure RoomNIE

Item Pool ShopTAK

Dodatkowe informacje:

Nie można upuścić bądź zamienić Trinket Rainbow Worm iconRainbow Worm.

Boss Mom's Heart
Achievement PRIDE DAY% 21 iconDefeat Mom Achievement D8 iconD8
Dlc a indicator 29. Onan's Streak
JUDAS HEARTS
Przedmioty startowe:

Collectible The Book of Belial icon The Book of Belial

Collectible Chocolate Milk icon Chocolate Milk

Item Pool Treasure RoomTAK

Item Pool ShopTAK

Dodatkowe informacje:

Nietrafione strzały zadają obrażenia Character Judas iconJudasowi.

175px-Bc isaac
Dlc a indicator30. The Guardian
ISSAC-HEARTS
BlindfoldedBlindfolded

Przedmioty startowe:

Collectible Holy Grail iconHoly Grail

Obraz 2023-03-28 184520924Isaac's Heart

Collectible Punching Bag iconPunching Bag

Collectible Spear of Destiny iconSpear of Destiny

Item Pool Treasure RoomNIE

Item Pool ShopTAK

Boss Mom's Heart
Achievement The Guardian icon Defeat Mom Achievement Blank Rune icon Blank Rune
Dodane w Afterbirth +
31. Backasswards
ISSAC-HEARTS
Zaczynamy grę z 8-10 losowymi przedmiotami.

Item Pool Treasure RoomNIE

Item Pool ShopTAK

Wszystkie rozdziały przebiegają w odwrotnej kolejności. Tracimy 1 przedmiot i 1 kontener czerwonego serca, za przejście do nowego piętra.

Stage Basement iconBasement/Stage Cellar iconCellarDlc a indicatorStage Burning Basement iconBurning Basement Dlc r indicator Pokonaj Mega Satan i odblokuj Collectible The Negative iconThe Negative Achievement Laz Bleeds More% 21 icon Laz Bleeds More!
Dlc a% 3Fnr indicator32. Aprils Fool
ISSAC-HEARTS
Item Pool Treasure RoomTAK

Item Pool ShopTAK

Minimapa wyświetla prawidłowy rozkład danego poziomu, jednakże nie wyświetla prawidłowo pozycji Isaaca.

Boss Mom's Heart
Achievement Aprils fool iconPokonaj Matkę Achievement Maggy Now Holds a Pill% 21 iconMaggy Now Holds a Pill!

SmallIsaacThe Binding of Isaac: Rebirth SmallIsaac

OsiągnięciaPomocnicyBossowieKarty i RunyWyzwaniaPoziomyPostaciePrzedmiotyMechanikaPotworyObiektyPokojeHistoria wersjiSeedyBibeloty