Advertisement

Widow (ang. wdowa) - Boss występujący w Cellar i na ostatnich etapach gry jako podstawowy przeciwnik. Wygląda jak Trite, ale jest od niego większa.

Zachowanie[]

Widow atakuje gracza poprzez dalekie skoki podobne do skoków Hopper'a czy Trite'a, jednak o większym zasięgu. Może też zespawnować Spiders i Sack podczas walki. Podczas respawnu potworów Widow jest nieruchoma i wystawiona na ataki (respawn Sack powoduje ponadto zostawienie białej mazi spowalniającej gracza). Ma wytrzymaość podobną do The Duke of Flies.

Strategia[]

Widow jest dość szybka i może sprawić dużo problemów początkującym graczom. Stawianie bomb nie ma sensu ze względu na dużą nieprzewidywalność bossa w wykonywaniu ruchów. Wbrew pozorom silne, ale mało szybkostrzelne ataki są najlepsze na tę walkę - Mutant Spider, czy Polyphemus dobrze radzą sobie z bossem. Naładowane Mom's Bra może bardzo ułatwić walkę (boss jest unieruchomiony), a mając Dr. Fetus (i dużo szczęścia, by go znaleźć) można go łatwo zlikwidować - po przyjęciu na siebie dwóch bomb ginie.

Na dalszych etapach bardzo przydają się przedmioty spowalniające/unieruchamiające (Spider's Bite, Little Gish, Mom's Contact), ponieważ ruchy bossa są mocno ograniczone podczas okresu trwania spowolnienia.

Odmiany Czempion[]

Różowa[]

Widow Pink

Mniejsza, ma mniej życia, ale jest szybsza. Spawnuje muchy zamiast pająków oraz Boil i Gut zamiast Sack.

Czarna[]

Widow Black

Większa, ma więcej życia. Potrafi strzelać pociskami w sposób podobny do Loki, czy Peep i spawnuje Big Spiders i Trity zamiast mniejszych pająków. Ponadto po respawnie potworów zostawia czarną spowalniającą maź (prawdopodobnie smar).

Advertisement