Advertisement

Dzięki mocy Ducha, anioł przeniósł mnie na pustynię, gdzie zobaczyłem kobietę siedzącą na szkarłatnej bestii o siedmiu głowach i dziesięciu rogach, na której wypisano imiona obrażające Boga. Kobieta była ubrana w purpurę i szkarłat. Miała też na sobie biżuterię ze złota, szlachetnych kamieni i pereł, w ręku zaś trzymała złoty kielich, wypełniony jej rozwiązłością i obrzydliwymi czynami.” — Objawienie św. Jana, rozdział 17, wersy 3 i 4.

Whore of Babylon (pl. Babilońska Nierządnica) – przedmiot pasywny, o kształcie czarnej gwiazdy pięcioramiennej i księżyca.

Efekty[]

Gdy zdrowie Isaaca spada do poziomu połowy jednego czerwonego serca, na ekranie pojawia się wiadomość What a terrible night to have a curse (pl. Cóż za straszna noc, by być przeklętym), a po jej wyświetleniu gracz staje się Babilońską Nierządnicą. Zwiększa to obrażenia zadawane przez postać o 2.16, a szybkość poruszania się o 0.36. Efekt ten nie zniknie, póki postać nie opuści pokoju z ilością serc większą niż połowa jednego czerwonego (Serca Dusz się nie liczą).

Jeżeli postać wejdzie do pokoju z włączonym efektem przedmiotu, obrażenia przez postać zadawane zostaną zwiększone o 1.5, a szybkość poruszania o 0.3.

Jeżeli efekt Babilońskiej Nierządnicy jest wywoływany poprzez użycie karty III The Empress, obrażenia zadawane przez postać zwiększają się o 3.375, a szybkość poruszania się o 0.45. Efekt ten działa póki postać nie opuści pokoju, w którym karta została użyta.

Uwagi[]

  • Babilońska Nierządnica może dać Isaacowi 3 sekundy nieśmiertelności, co może zostać użyte do zdobywania monet z maszyny do dotowania krwi, gdyż podczas tych 3 sekund nie zostaną zabrane serca.

Interakcje[]

  • Każdy przedmiot, który umożliwia Isaacowi latanie, doda mu także czarne skrzydła, gdy Babilońska Nierządnica będzie znajdować się w jego ekwipunku.

Połączenia[]

  • Guppy's Paw może pomóc w zmniejszeniu zdrowia do poziomu wymaganego do transformacji.
  • IV Bag, Razor Blade, Blood Rights i Kamikaze! potrzebują zapłaty w postaci serca, by aktywować swój efekt, co też może pomóc w zmniejszeniu swego poziomu zdrowia, by przejść transformację.

Ciekawostki[]

  • Treść wiadomości wyświetlającej się przed transformacją jest nawiązaniem do gry Castlevania 2: Simon's Quest.
  • Wygląd przedmiotu jest podobny do symbolu Curse Roomu na mapie.
  • Babilońska nierządnica jest postacią biblijną z Objawienia św. Jana. Wspomniana w rozdziale 17, jest ona symbolem rozpusty i grzechu pożądania.
  • Wygląd przedmiotu odzwierciedla odwrotność symbolu Islamu.
  • Kiedy postać ma tylko niebieskie serca, Babilońska Nierządnica działa nieustannie.
    • Z tego względu jest to dobry przedmiot dla Blue Baby.
Advertisement