Advertisement

The Binding of Isaac[]

Jest to rzeźnicki nóż. Zadaje największe obrażenia ze wszystkich przedmiotów.

Efekty[]

Isaac zakłada sukienkę Matki.

Po podniesieniu łzy zostają zastąpione nożem przebijającym wrogów. Może być wystrzelony na ukos. Nóż jest także przydatny przy walce wręcz; w takim wypadku natychmiast zabija większość potworów, które go dotkną. Podczas lotu zadaje trzykrotnie obrażenia, a kiedy zatrzymuje się, dwukrotnie. Tak samo jest w trakcie powrotu noża do gracza. Jednak obrażenia są największe, kiedy nóż jest używany do walki wręcz. Pomocnicy strzelają podczas ładowania noża.

Używanie myszki uniemożliwia wystrzelenie noża po przekątnej.

Ważne[]

  • Nóż łączy się z bazowymi obrażeniami i przedmiotami.
  • Wysoki poziom szybkostrzelności umożliwia krótsze ładowanie noża.
  • Zasięg noża jest niezmienny. Jednak wysokie statystyki zasięgu skracają czas ładowania noża (podobnie do szybkostrzelności).

Interkacje[]

  • Brimstone, Dr. Fetus - Mom's Knife nadpisuje te przedmioty bez specjalnych efektów.
  • The Candle - nóż może "uciec od gracza" albo stanąć w miejscu, jednak nadal będzie zadawał obrażenia. W takim wypadku porusza się w tym samym kierunku i z tą samą prędkością, z jaką szedł gracz, używając The Candle. Podobny efekt występuje przy Bob's Rotten Head i Notched Axe.
    • Nóż czasem unosi się bez celu, nawet jeśli nie jest to glitch wywołany przez te przedmioty.
  • IPECAC, The Inner Eye, Mutant Spider - Mom's Knife nadpisuje te wszystkie przedmioty z dłuższym czasem na ładowanie noża.
  • Technology - Mom's Knife nadpisuje Technology bez dodatkowych efektów.
  • Technology 2 - laser zostaje, ale nie zadaje żadnych obrażeń. Ponadto obrażenia noża są obniżone o 35%.
  • Wiggle Worm - nóż będzie się przesuwał, jeśli zostanie wystrzelony podczas ruchu.

Połączenia[]

  • Niektóre przedmioty oprócz dodania nowych efektów, zmieniają kolor noża.
Knife the common cold
The Common Cold
Zmienia kolor na zielony. Daje szansę za zatrucie wroga.
Knife number one

Number One
Zmienia kolor na żółty. Zmniejsza czas ładowania noża, jednak zmniejszenie zasięgu nie wpływa na nóż w żadnym stopniu. 

Knife the small rock
Small Rock
Zmienia kolor na szary. Zwiększa obrażenia.
Knife a lump of coal
A Lump Of Coal
Zmienia kolor na czarny bez dodatkowych efektów.
Knife moms contacts
Mom's Contacts
Zmienia kolor na czerwony. Daje szansę na zamrożenie wrogów.
Knife spoon bender
Spoon Bender
Zmienia kolor na fioletowy. Nóż naprowadza się na wrogów w trakcie lotu.
Knife ouija board
Ouija Board
Zmienia kolor na bladoszary. Nie ma realnego wpływu na nóż, ponieważ domyślnie przenika on przez przeszkody. Ich niszczenie może zajmować więcej czasu.
Knife sacred heart
Sacred Heart
Zmienia kolor na biały. Nóż zadaje znacznie więcej obrażeń z krótszym czasem ładowania.
Knife the parasite
The Parasite
Zmienia kolor na jasnobrązowy bez dodatkowych efektów.
Knife spiders bite
Spider's Bite
Zmienia kolor na biały. Nóż może spowalniać wrogów.
  • My Little Unicorn/ VII The Chariot - nóż nie znika, co sprawia, że obrażenia zadawane przez te przedmioty łączą się.
  • Pinky Eye - daje 10% szansę na efekt zatrucia podczas wchodzenia do nowego pokoju. Zmienia też kolor noża na zielony, podobnie jak The Common Cold.
  • Polyphemus - nóż zadaje ogromne obrażenia, zdolne zabić większość bossów. Efekt obniżenia szybkostrzelności jest widoczny w statystykach, jednak nie działa to na Mom's Knife.

Ciekawostki[]

  • Mom's Knife jest nawiązaniem do noża Matki, którego chciała użyć do poświęcenia Isaaca. To z kolei nawiązuje do Biblii.

Rebirth[]

Mom's Knife to możliwy do odblokowania przedmiot specjalny.

Efekty[]

  • Zastępuje łzy Isaac'a nożem penetrującym przeciwników i przenikającym przez obiekty. Dłuższe przytrzymywanie strzałki zwiększa jego zasięg lotu.
  • Nóż może być także wykorzystywany do ataków wręcz.

Nadpisywania[]

Mom's Knife nadpisuje poniższe przedmioty:

Brak efektów[]

Nóż nie dodaje efektów penetracji w przypadku posiadania:

  • Dowolnego przedmiotu dającego przebijające łzy.
  • Dowolnego przedmiotu dającego przenikające łzy.

Interakcje[]

  • Cricket's Body - redukuje zasięg noża.
  • Number One - jak wyżej.
  • Soy Milk - znacznie zmniejsza obrażenia, zwiększając nieznacznie szybkostrzelność.

Połączenia[]

  • A Lump Of Coal - wzmacnia obrażenia i zmienia kolor noża na czarny.
  • Brimstone - wystrzał noża powoduje pojawienie się całego ich rzędu przemierzającego ekran. Im dłużej trwa ładowanie, tym więcej noży znajdzie się w tej kaskadzie. Efekt ten nie działa w przypadku laseru Azazel'a.
  • Chocolate Milk - obrażenia zwiększają się w przypadku dłuższego ładowania. Zmienia kolor noża na brązowy.
  • Dowlony przedmiot dający zatrute łzy - nóż może zatruwać wrogów.
  • Eve's Mascara - ogromnie zwiększa obrażenia kosztem dłuższego ładowania noża.
  • Fire Mind - nóż wciąż podpala wrogów, jednak nigdy nie pojawi się już wybuch i ognisko.
  • Gnawed Leaf - nieruchomo trzymany nóż wciąż może zadawać obrażenia.
  • Guppy - strzał noża przywołuje muchy.
  • Loki's Horns - wokół Isaac'a pojawiają się cztery noże. W zależności od poziomu szczęścia, istnieje szansa na wystrzelenie wszystkich czterech noży jednocześnie.
  • Lost Contact - nóż blokuje pociski, nawet gdy jest tylko trzymany. W przeciwieństwie do łzy, nie znika po wchłonięciu wrogiej amunicji.
  • Mom's Eye - za postacią pojawia się dodatkowy nóż. Szansa na jego wystrzelenie zależy od poziomu szczęścia.
  • Mutant Spider - Isaac wystrzeliwuje cztery noże kosztem dłuższego ładowania.
  • Naprowadzane łzy - nóż namierza wrogów w locie.
  • Proptosis - daje ogromne wzmocnienie obrażeń bez negatywnych efektów.
  • Tammy's Head - wystrzeliwuje 10 noży zadających olbrzymie obrażenia.
  • Tech.5 - nóż i laser strzelają niezależnie od siebie.
  • Technology 2 - podczas ładowania noża laser utrzymuje ciągły ostrzał, zadając niemałe obrażenia.
  • Tiny Planet - nóż okrąża Isaac'a. Im dłuższe ładowanie, tym jego orbita jest większa.
  • The Inner Eye - Isaac wystrzeliwuje trzy noże, jednak ładowanie ich trwa dłużej.
  • The Ludovico Technique - Isaac kontroluje latający nóż. Redukuje obrażenia.
    • The Ludovico Technique + Mom's Eye - Isaac kontroluje latający nóż okrążanym przez drugi.
    • The Ludovico Technique + The Inner Eye - Isaac kontroluje latający nóż okrążanym przez 2 dodatkowe noże.
    • The Ludovico Technique + Mutant Spider - Isaac kontroluje latający nóż okrążanym przez 3 dodatkowe noże.
  • Trinity Shield - blokuje wszelkie pociski ze strony trzymania noża. Pozwala to ataki wręcz lub po prostu bezpieczne ataki z odległości.
  • Unicorn Stump i inne unieuwrażliwiające przedmioty - nawet gdy postać nie może strzelać nożem, nadal rani nim wrogów.

Seedy[]

PC[]

  • 1M9E Y1G1 (Treasure Room w The Basement)
  • P8SE A9JW (jw.)
  • TLQF Z348 (jw.)
  • 0E6P GWDT (jw.)
  • 0JSE XAQL (jw.)
  • WFMB JZTY (jw.)
  • A7L7 ANM1 (jw.)
  • WLPD HRNZ (jw.)
  • WP2R 2CAG (jw.)
  • 1EHD S719 (jw.)
  • MC2M P1DR (jw.)
  • CQMA HZZH (w The Caves 1 - Retro Treasure Room)
  • 8F8V 14CC (pierwszy treasure room)hardcore
  • 9DQX CZ80 (pierwszy treasure room na hardzie)

PS4[]

  • S63T 434W (obok spawnu)
Advertisement