Advertisement

The Binding of Isaac[]

Jest to butelka syropu.

Efekty[]

Isaac staje się chory, podobnie jak przy The Common Cold.

Umożliwia strzelanie zatrutymi pociskami z ust, zadającymi obrażenia obszarowe. Strzały IPECAC lecą łukiem, co utrudnia trafienie przeciwników bez dobrego zasięgu.

Ważne[]

  • Jest to pewna alternatywa dla Dr. Fetus, co pozwala na łatwe odkrywanie Secret Room i Super Secret Room.
  • Nie jest zalecane strzelanie tuż obok przeszkody, ponieważ pociski nie przelatują przez nie. W taki sposób można uszkodzić Isaaca.

Interakcje[]

Ciekawostki[]

  • IPECAC był kiedyś lekiem wywołującym wymioty. To wyjaśnia pojawienie się wymiocin ściekających z ust Isaaca oraz plucie pociskami.
  • Nazwa przedmiotu wzięła się od portugalskiego słowa ipecacuanha, które na j. polski tłumaczy się jako wymiotnica[1].

Rebirth[]

IPECAC to przedmiot pasywny możliwy do odblokowania przez pokonanie Mom's Heart sześć razy.

Efekty[]

  • Isaac staje się zielony i wygląda na chorego.
  • Łzy zmieniają się w zielone, eksplodujące pociski.

Połączenia[]

  • Brimstone - strumień krwi zadaje teraz obrażenia toksyczne przy dłuższym ładowaniu
  • Chocolate Milk - Isaac może wystrzelić naładowaną łzę, która ma duże rozmiary i zadaje ogromne obrażenia. Bez ładowania postać wystrzeliwuje małe łezki podobne do Soy Milk.
  • Cursed Eye - przy maksymalnym naładowaniu wystrzeliwuje 4 łzy. Każda z nich może mieć inne efekty.
  • Death's Touch - kosa nie penetruje już wrogów, tylko po kontakcie z nimi wybucha. Zwiększa obrażenia.
  • Epic Fetus - rakiety są zielone i mogą zatruć wroga. Znacznie zwiększa obrażenia.
  • Fire Mind - Każdy pocisk zostawia po sobie ognisko.
  • The Inner Eye - wystrzeliwuje 3 łzy od razu.
  • Sad Bombs - po wybuchu bomby wydostają się z niej pociski z IPECAC.
  • Lost Contact - łzy eksplodują po kontakcie z łzą wroga.
  • Mom's Knife - nóż staje się zielony i może zatruć wroga.
  • Monstro's Lung - Isaac wypluwa ogromną ilość pocisków. Każdy z nich może mieć inne efekty.
  • Mutant Spider - czas do wystrzału wydłuża się, jednak zamiast jednego pocisku Isaac wystrzeliwuje cztery.
  • The Parasite - jeśli łza dotknie wroga, ściany lub przeszkody, rozdziela się na dwie, które także wybuchają, jednak lecą szybciej. Taka kombinacja może szybko wyczyścić pokój.
  • Pyromaniac - łzy od teraz uzdrawiają gracza.
  • Rotten Baby - muchy spawnowane przez pomocnika zadają duże obrażenia.
  • Technology - laser może zatruć. Ponadto zadaje ogromne obrażenia.
  • Technology 2 - ciągły ostrzał i bardzo duże obrażenia czynią tę kombinację jedną z najlepszych.
  • The Ludovico Technique - łza eksploduje po dotknięciu wroga lub przeszkody, po czym odradza się nowa łza przy Isaac'u.
  • Rubber Cement - łzy nie wybuchają już po dotknięciu przeszkody, tylko odbijają się od nich
  • 20/20 - strzela dwa pociski od razu. Wraz z Dr. Fetus, zielone bomby wybuchają przed Isaac'iem zadając znaczne obrażenia i czyniąc go niewrażliwym na eksplozje.
  • Tough Love - zielony ząb zadaje zwiększone obrażenia, przez co trzęsie się ekran.
  • Magic Fingers - Znacznie zwiększa obrażenia przedmiotu po aktywowaniu.
  • Soy Milk - znacznie zmniejsza obrażenia, jednak nadrabia to szybkostrzelnością.
  • Dr. Fetus - bomby eksplodują po kontakcie z wrogiem, podobnie do bomb z Bob's Curse.
  • Spirit Of The Night - łzy przelatują przez przeszkody, przez co niezwykle trudno znaleźć Secret Room.

Seedy[]

PC[]

  • Q47Z GX3W (Treasure Room przy starcie)
  • SFS4 T49T (jw.)

Vita[]

  • HYDG 0PPY (Pierwszy Treasure Room)

PS4[]

  • 3N3B BFWZ (Treasure Room przy starcie)

Ciekawostki[]

  • Nazwa przedmiotu wzięła się od portugalskiego słowa ipecacuanha, które na j. polski tłumaczy się jako wymiotnica.
Advertisement