The Binding of Isaac[]

Conquest

200px-BC Conquest

Offical artwork by Edmund McMillen

Podłoga(i) na których występuje:
The Womb
Utero

Powiązany(i) boss(owie):
Famine
Pestilence
War
Death

Atak(i):

  • Szarżuje razem z własnymi klonami (obrażenia od dotyku)
  • Sprawia, że pojawiają się w losowych miejscach promienie światła (Crack The Sky)
  • Wystrzeliwuje 4 naprowadzane pociski

Efektywny(e) przedmiot(y):
N/A

wypadający(e) przedmiot(y):
White Pony
Cube of Meat (rzadko)

Odblokowany po:
Zniszcz 30 skał X
(Wymaga pokonania Matki)

I widziałem, a oto koń biały, a ten, który na nim siedział, miał łuk, i dano mu koronę, i wyszedł jako zwycięzca, ażeby zwyciężał.

Ap 6,2

Conquest (ang. podbój) to boss występujący w The Womb lub Utero, mogący zastąpić Death. Ma bladoniebieską skórę, opaskę na oczach, ścieg na klatce piersiowej i jeździ na białym koniu.

Mimo, że może zastąpić Śmierć, jest alternatywną wersją War.

Zachowanie[]

Pod względem zachowania przypomina bossa War. Wystrzeliwuje 4 naprowadzane pociski w kształcie +. Czasami Conquest może teleportować się poza ekran, co powoduje uderzenie białych promieni światła podobnych do Crack The Sky. Może także szarżować, spawnując przy okazji klony.

Podczas walki z Conquestem musimy wiedzieć, że:

  • Obrażenia zadawane klonom Conquesta liczą się do oryginału.
  • Im dalej jesteś od niego, tym więcej czasu masz na uniknięcie pocisków.
  • Podczas ataku wiązkami światła próbuj nie robić gwałtownych ruchów, aby zmniejszyć ryzyko trafienia.
  • Jeśli Isaac może latać, a w pokoju są kamienie, można się w nich ukryć przed promieniami.

Dropi White Pony po śmierci.

Ważne[]

  • Podobnie jak przedmiot A Pony, White Pony można zamienić kostką The Dice, ale tylko wtedy, jeśli najpierw podniesie się ten pierwszy przedmiot, potem kostkę.
  • Kiedy użyjemy The Gamekid podczas szarży, klony Conquesta uciekną.
    • Czasem niektóre klony mogą utknąć w ścianie, co nie pozwoli nam na zadanie obrażeń.
  • Kiedy Conquest odlatuje, nie może powrócić, jeśli jest zbyt wiele obiektów na ekranie (np. bomby z Anarchist Cookbook opóźnią jego powrót).
  • Istnieje możliwość odblokowania Conquesta, jeśli Jeźdźcy nie są odblokowani. Jednak nie będzie to miało wpływu na grę, ponieważ aby dojść do The Womb, trzeba pokonać Matkę, co odblokuje nam The Harbingers (Zwiastunów).
  • Promienie Conquesta mogą go trafić; zadają 1/10 obrażeń odpowiedników z Crack The Sky.

Strategia[]

Pokonać tego bossa jest diablo-trudne, jeśli nie ma się planu. Przed wiązkami światła najlepiej schronić się przy dolnej ścianie, większość z nich tam nie dotrze. Przed pociskami lepiej uciekać, bo będą podążać za graczem. Podczas szarży można zaatakować klony - zadane im obrażenia będą liczone do oryginału. Szybkość i obrażenia powinno się mieć możliwie największe. The Candle dobrze się sprawdza - nie tylko rani, ale też blokuje strzały bossa. Na szarżę natomiast dobrze się sprawdza Anarchist Cookbook lub karta XVI Tower.

Ciekawostki[]

  • Conquest to jedyny Zwiastun, z którym walka nie składa się z dwóch faz (wyjątkiem jest Headless Horseman, który nie jest Zwiastunem).
  • Ten boss ma irytującego buga - Conquest odlatuje poza planszę w lewy górny róg i niemożliwe jest jakiekolwiek zranienie go, póki nie wykona ataku.
  • Kiedy użyje się Book of Revelations na Necropolis 1 lub The Depths 1 zamiast War może pojawić się Conquest.

Galeria[]

Rebirth[]

Conquest (. Podbój) Występuje w Womb i jest silny ponieważ, gdy szarżuje pojawiają się za nim 6-8 jego kopii, lecz gdy zaatakujemy jednego to zadamy obrażenia wszystkim. Może też wystrzelić 4 samonaprowadzające pociski oraz polecieć w górę i wypuścić 5 wiązek światła. Po zabiciu go otrzymujemy White Pony.